2019. november 11., hétfő

Szabó Tamás: Holdvíz – könyvajánló


Már a megjelenés óta szemezek ezzel a kötettel és a Dream válogatás nyereményjátékának köszönhetően hamar hozzám is került, amit innen is nagyon szépen köszönök a Maxim kiadónak.


Fülszöveg:
Zolit, a burokban nevelkedett, milliomos egyetemista ficsúrt sokkolja a hír: „örökölt” egy 16 éves lánytestvért apja, a néhai KGB-tiszt után! A két tinédzser kapcsolatát nagyban befolyásolja, hogy külön nőttek fel, nem is tudva egymásról. A báty tanácstalan; hogyan viszonyuljon a hányatott sorsú, öntörvényű kis vadóchoz, aki egyből felforgatja az ő nyugodt életét?

Mikor a lány minden addiginál nagyobb zűrbe keveredik és eltűnik Brazíliában, a fiú kénytelen otthagyni mindent; Noémi után ered, majd a Polícia korruptságát látva maga kutatja fel a húgát. Vajon képes felnőni a feladathoz, és egyedül megmenteni őt? Túlélik a testvérek könyörtelen megpróbáltatásaikat távol az otthonuktól, vagy elbuknak az alvilággal, a természeti erőkkel, illetve az önmagukkal vívott harcban, hogy beteljesedjék a családi karma?


Értékelés: 4«

Borító: 5/5

Oldalak száma: 368 oldal

Kiadó: Maxim kiadó

Először is, amit mindenki lát, az a gyönyörű borító. Eszméletlen gyönyörű, rabul ejtett már akkor, amikor rátaláltam a neten. Még el sem olvastam a fülszöveget, már repült is a kívánságlistámra – pedig én aztán ilyent nem szoktam csinálni.

Az egész történet az 1990-es években kezdődik és rengeteg tabu témát feszeget. Kicsit más volt számomra ebben a korban olvasni, hiszen általában olyan könyveket olvasok, amik napjainkban – vagy legalábbis a 2000-es években játszódnak.
De nagyon hamar hozzá tudtam szokni az időhöz, én ugyan 2000-ben születtem mégis azokat a régi zenéket, amik előfordulnak a könyvben én a mai napig imádom – hiszen édesanyám rengeteget hallgatta ezeket a csodás dalokat, amikor kicsi voltam.
Bonanza Banzai? Már meg is vett magának!

~ Induljon a banzáj
Essen szét a ház
Legyen úrrá rajtunk
Az aktuális láz ~

A történetben Zoli életét követhetjük nyomon, az ő érzéseibe leshetünk bele és az ő szemén át élhetjük át az eseményeket. Egy nagyon jószívű, okos, tehetséges – és a leírtak alapján helyes – fiú, aki tele van szeretettel.

Mint ahogy a fülszöveg is elárulja, Zoli megtudja, hogy meghal az apja; a rettegett gonosz – és számomra így is irritáló – személy, aki rettegésben tartott már sok embert élete során. A fiú a hagyatéki tárgyaláson megtudja, hogy van egy húga. Ez után kezdenek beindulni az események. Elkezdődik a nyomozás a titokzatos hugica után. A fő szála a történetnek egyértelműen a kettejük kapcsolatát mutatja be. Milyen lehet felnőtt fejjel megtudni, hogy az embernek van egy testvére és az egész gyerekkorát nélküle kellett leélnie, amit már sohasem tud igazán pótolni?
Zoli teljesen máshogy éli az egész történetet meg.

A fülszöveg rengeteg mindent nagyon ügyesen kikerül – és hiába is szeretnék nem spoilerezni ebben a bejegyzésben, ha ezt kihagynám nem tudnám teljesen átadni azt amit a könyv miatt éreztem.

SPOILER kezdete   A fülszöveg nagyon ügyesen kikerüli többek közt azt, hogy ez a történet – részben – egy testvérszerelemről szól (…) Én ebben a témában még nem olvastam, de nagyon izgalmas volt olvasni és Zolival átélni, hogy milyen a tiltott gyümölcs.
A fiú rengeteget őrlődik ezen magában, nagyon sokáig próbálja elfojtani magában a vágyat és a szerelmet Noémi iránt. Végül pedig kiderül, hogy a lány is így érez iránta. Folytatódik a bonyodalom.  SPOILER vége.

Noémi csak úgy keresi a bajt, és egy napon elrabolja őt egy egész Brazíliát rettegésben tartót maffiavezér. Az elrablást megelőzően a lánynak esélye nyílik telefonálni titokban Zolinak és az édesanyjának, majd ők mindent hátrahagyva a megmentésére sietnek.

SPOILER kezdete – Tehát, mint már mondtam, a fülszöveg több dolgot is nagyon ügyesen és rafináltan kikerül, mint például azt, hogy a rettegett maffiavezér, aki Noémit fogságban tartja egy undorító pedofil férfi. Akinek egy teljes szobája van tele fiatal – 6 év körüli – kisfiúkkal, akikkel, ha kedve tartja eljátszadozik… Gyomorforgató és szívszorító volt számomra ezeket a részeket olvasni. Ez a negatívum volt az egyetlen, ami miatt a könyvtől elvettem egy egész csillagot.   SPOILER vége.

Nem szeretnék az eseményekből többet elárulni.

Úgy gondolom, hogy ez a történet nagyon szépen és részletesen lett felépítve, rengeteg tabu témát feszegetve és részletezve. A szereplőket tudtam szeretni, megtudtam érteni őket és a tetteiket. A helyszíneket imádtam, mintha végre utazhattam volna! New York, Budapest, Pécs, Róma stb. A zenéket, a humort, a kort, a szójátékokat szintén nagyon szerettem. Az egész történet annyira fordulatos volt, hogy ha az ember egy oldalt, vagy egy fejezetet átugrott volna, már az egész történet fonalát elvesztette volna, annyira gyorsan változtak az események. A könyv egyértelműen olvastatja magát. A kidolgozás és a szerző humora nekem nagyon tetszett. Fordulatokból nem volt hiány az egyszer biztos, még akkor sem mikor az olvasó azt hinné, hogy már tényleg vége a történetnek. A szerző még a végén is be tudott csempészni egy nagyon nagy csavart.
A történet végét én teljesen korrektnek éreztem, szerintem ez egy tökéletes befejezése volt Zoli és Noémi történetének.


Kedvenc idézeteim:

„Mindenem megvan, szuper zsebpénz, drága verda, sportsikerek, de akkor is hiányzik valami. Illetve valaki. Egy lány az életemből. Túl régóta vagyok egyedül. Bár lenne végre valaki, akit szerethetek!”
 ○♥○


„Istenem, több csavar van a családunk történetében, mint egy kibaszott barkácsüzletben!”
 ○♥○


„Aznap is csak vég nélkül bámultam a fejfáját, azzal a két hibásnak tűnő évszámmal, nemcsak őt siratva közben, hanem magamat is, és azt a három soha vissza nem térő évet, ami a legszebb volt az életemben.”





Köszönöm, hogy végig olvastad ezt a bejegyzést!
xoxo
Ria

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése